Az S and H Bt. webáruházán keresztül történő vásárlással kapcsolatos főbb információk:

 

A www.berkemannbuda.hu oldalon történő online vásárlás esetére kizárólag az alábbi általános szerződési feltételeknek a http://www.berkemannbuda.hu honlapon közzétett, a rendelés időpontjában a honlapon található változata érvényes.

Jelen ÁSZF tartalma érvényes: 2017.05.09-től visszavonásig.

Az alábbi általános szerződési feltételek kizárólag a Berkemann Buda webáruházán keresztül eszközölt szerződéskötések esetében érvényesek. Jelen általános szerződési feltételek szövege a honlapról letölthető számítógépre vagy más adathordozóra illetve kinyomtatható.

A webáruházon keresztül történő vásárlás során a vásárló és az S and H Bt. között jön létre szerződés, melynek

székhelye: 1113. Budapest Villányi út 74.
cégjegyzékszáma: 01-06-216647
nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
adószáma: 28381842-2-43
telefon: +36 20 522 68 77, 061 466 77 25
e-mail: info@berkemannbuda.hu vagy schollbuda@gmail.com

 A Berkemann Buda webáruházában történő vásárlások során megkötésre kerülő szerződések nyelve a magyar.

A webáruházban az regisztrálhat, illetve rendelhet, aki betöltötte 18. életévét. Rendeléseket egy alkalommal legfeljebb bruttó 100.000,- Ft értékben lehet feladni. Amennyiben a korábbi rendelések alapján kiállított nyitott számlák összege a bruttó 100.000 Ft összeget eléri, úgy addig nem lehet újabb rendelést leadni, amíg ezek a számlák nincsenek kifizetve.

A megrendelések leadása a webáruházban elektronikus úton és telefonon, e-mailen lehetséges, levélben leadott rendeléseket nem fogadunk el.

A webáruházban a termékek kapcsán feltüntetett árak és más tájékoztatások nem minősülnek ajánlattételnek, ez csupán felhívás ajánlattételre. Az ajánlatot jelen szerződés szerint a fogyasztó teszi, amennyiben jelzi vételi, megrendelési szándékát Berkemann Buda felé. A szerződés létrejötte az a pillanat, amikor fogyasztó ajánlatát Berkemann Buda visszaigazolja.

A webáruházban megvásárolható termékek árai forintban értendők és a törvényes mértékű általános forgalmi adót tartalmazzák. A webáruházban található árak a webáruházban leadott rendelésekre érvényesek. Az árak és a megjelenített termékek az egyes üzletekben eltérhetnek a webáruházban látott adatoktól.

A termékek vételára minden esetben 1 darab (lábbeli esetében: pár) termékre vonatkozik.

A szerződés megkötése / Rendelés

KOSÁR: Termék / termékek elhelyezése a kosárba. 

A kosárba helyezett termékeket a rendszer nem foglalja le, azaz a megrendelés visszaigazolása előtt előfordulhat, hogy a kiajánlott terméket más már megvette. A megrendelt termék kiszállítását visszaigazolás esetén tudjuk biztosítani, különösen az "utolsó pár" akció esetében.

SZÁLLÍTÁS & FIZETÉS: Szállítási és fizetési mód megadása. Számlázási és szállítási cím megadása.

 ÖSSZESÍTÉS: A megrendelés összesítése. A kosár tartalmának, a szállítási és fizetési módnak és a szállítási címnek az ellenőrzése.

A vásárló által kiválasztott termékre vonatkozó vételi ajánlata akkor minősül Berkemann Buda-nál közölt ajánlatnak, amikor az online rendelés során a vásárló az ott kért adatokat megadta és rákattint a „Vásárlás" gombra. Fenti gomb megnyomásával a vásárlónak fizetési kötelezettsége keletkezik, mely a webáruház felületén is látható.

A megrendelés jóváhagyása és a megrendelési folyamat lezárása. Az adatbeviteli hibák korrigálására vásárlónak a rendelési folyamat során mindig van lehetősége. Ezt egyszerűen a beírt hibás adatok javításával, törlésével, vagy a böngésző „vissza” gombjának megnyomása után az adatbevitel megismétlésével tudja megtenni.

A vásárló rendelésének elküldését követően,  Berkemann Buda e-mail üzenetet küld a vásárló részére, amelyben visszaigazolja, hogy megkapta a rendelést és felsorolja annak részleteit (kézhezvétel igazolása).

A vásárló tudomásul veszi, hogy az általa megadott hibás illetve téves adatokból eredő esetleges hibás teljesítésért Berkemann Buda nem vállal felelősséget.

Fizetési feltételek, szállítási adatok és költségek

A megrendelt terméket az MPL utárszolgálat szállítja az Ön által megadott címre. 

Az MPL futárszolgálata csak munkanapokon szállít csomagot. 

A számlát a vásárló minden esetben a  kiszállított csomagban találja.  

A szerződés szövegének mentése / Az Ön rendelési adatainak tárolása

A webáruházon keresztül megkötendő szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül.

A rendelés adatait, a létrejött szerződést Berkemann Buda tárolja.

Amennyiben erre a vásárlónak nyomtatott formában szüksége van, úgy azt az alábbi számokon kérheti: +36 20 522 68 77 vagy 061 466 77 25.

A vételár megfizetése, szállítás és költségek

Fizetési módok

A fizetés történhet bankkártyával, készpénzben, banki átutalással , vagy utánvéttel.

Fentieken kívüli fizetési módokat (pl: Erzsébet utalvány, egyéb utalványok) nem fogad el.

Utánvétes rendelés esetén: A Vevő a megrendelés teljes összegét a terméket kiszállító futárszolgálat munkatársának készpénzben teljesíti. Mivel a futárszolgálat csak készpénzt fogad el, így az átvételnél nincs lehetőség a vásárlási utalványok, egyéb kedvezmények beváltására. Kérjük, legyen Önnél mindig pontos összeg, hogy megkönnyítse a futárszolgálat munkatársa számára a visszajáró kezelését.

A megrendelt áru a teljes vételár és szállítási díj kifizetésig a Berkemann Buda tulajdonában marad.

A webáruházban kiválasztott termékeket házhozszállítással, vagy személyesen vehetik át a vásárlók. Az átvétel módját a megrendelés során választhatják ki.

A Berkemann Buda a megrendelt termékek házhozszállítását csak Magyarország területén belül vállalja.

A Vevő köteles az átvételt követően mihamarabb a csomagot tételesen ellenőrizni, valamint meggyőződni arról, hogy a számlán szereplő tételek a valóságban megegyeznek a rendelt, és kiszállított termékekkel. Ha ezzel kapcsolatban bármilyen probléma felmerülne, javasoljuk, hogy a vásárló lehetőség szerint késedelem nélkül vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a hiba elhárítása érdekében. Az ügyfélszolgálatot  az alábbi telefonszámon hívhatja: +36 20 522 68 77 vagy 061 466 77 25

Kellékszavatosság (rejtett anyag, vagy gyártási hiba esetén történő igényérvényesítés)

Kérjük, hogy higiéniai okok miatt a reklamáció, illetve minőségvizsgálat előtt a lábbelit tisztítsa meg, hiszen a nem megfelelő kezelés is képezheti elutasítás tárgyát.

A kellékszavatossági igény érvényesítésének együttes feltételei:

•  két (2) éven belüli vásárlás
•  a vásárlásról szóló számla / vagy  elállási nyilatkozat / vagy szállítólevél megléte

Termékkel kapcsolatos reklamációs (minőségi kifogással kapcsolatos) eseteket kizárólag személyesen áll módunkban kezelni. 

A kellékszavatossági igény elutasítható:

•  ha a vásárlást számla / vagy  elállási nyilatkozat / vagy szállítólevél nem igazolja;
•  ha a szavatossági igény érvényesítésének 2 éves határideje eltelt;
•  rendeltetésellenes használatból eredő hiba esetén;
•  helytelen kezelésből, tárolásból eredő hiba esetén;
•  elemi kár, sérülés, erőszakos külső behatás okozta hiba esetén;
• ha a lábbeli – különösen a hiba jellegének, felfedezése időpontjának tükrében – túlzottan elhasználódott, túlhordott;
•  ha szakszerűtlen/ házilagos javítás következményeként a hiba súlyosbodott vagy annak oka, keletkezése, mértéke emiatt már nem megítélhető
•  ha a hiba vásárláskor is látható volt és arról a vásárlót tájékoztatták, vagy a hiba meglétét írásban közölték a vásárlóval.

A kellékszavatossági szabályokat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 6:159-167. § -a részletezi.  

Ennek értelmében a kellékszavatossági igények érvényesítésére nyitva álló két (2) év két részre tagolódik:

1.) A vásárlás napjától számított hat (6) hónapon belül, ha bármilyen rendellenességet, hibát észlel a cipővel kapcsolatban, azt kérjük, késedelem nélkül jelezze üzletünkben. A hibát legkésőbb a felfedezésétől számított 2 hónapon belül kell bejelenteni, a késedelmes igénybejelentésből eredő kárért Berkemann Buda nem felel. A hibás/meghibásodott/kifogásolt terméket természetesen nem célszerű tovább használni, mivel az ezzel okozott kárt a forgalmazó nem köteles megtéríteni. Amennyiben a hiba eredete, jellege, így a reklamáció jogossága nem egyértelmű, vitás a felek között, úgy Berkemann Buda saját költségén független szakvéleményt kér ennek megállapítására.

2.) A vásárlás napjától számított hat (6) hónapon túl, a 2 éves időtartam végéig kétség, vita esetén a Vásárló saját költségén bizonyíthatja, hogy a meghibásodás oka már eladáskor benne volt a termékben.

Az alábbi esetekben a kellékszavatossági igény nem érvényesíthető, vagy elutasítható:

• A vásárló igényét határidőn túl jelentette be
• A hiba a vásárlás után keletkezett, pl.:

• Természetes elhasználódás miatt
• Helytelen kezelés vagy tárolás miatt
• Erőszakos külső behatás miatt
• Beázás következménye (kivéve, ha a lábbeli vízálló köztes béléssel rendelkezik)
• Bőrtalp elkopása túlzott viselés következtében (ennek megelőzésére javasoljuk, hogy vékony gumiréteget tetessenek a sokat hordandó bőrtalpra)
• Járótalp kopása túlzott igénybevétel miatt
• Külső fizikai behatás miatt keletkezett bőrhiba, egyéb ilyen módon keletkezett sérülés esetén

A Ptk. alapján, minden olyan esetben, ha a hiba az áru értékének és használhatóságának csökkenése nélkül megjavítható, úgy a Vásárló csak abban az esetben kérheti javítás helyett a cserét vagy a készpénz visszafizetését, ha az nem eredményez aránytalanul nagy többletköltséget a javításhoz képest Berkemann Buda számára.

Amennyiben Berkemann Buda a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy annak nem tud eleget tenni, a vásárló – választása szerint – arányos árleszállítást kérhet, vagy elállhat az adásvételtől (tehát visszakérheti a termék vételárát) vagy más termékre való kicserélését kérheti. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Javítás esetén a szavatossági idő annyival meghosszabbodik, amennyi ideig a Vásárló a terméket nem tudta használni. Amikor egy termékjavításból vagy minőségi bevizsgáltatásból visszaérkezik üzletünkbe, munkatársaink értesítik Vásárlónkat. Ezeket a lábbeliket az értesítéstől számított 3 hónapig őrizzük meg üzleteinkben.

Felhívjuk figyelmét, hogy piszkos/ szennyezett/ sáros/ vizes cipőt higiéniai okok miatt nem vehetünk át. Kérjük, tiszta, száraz állapotban szíveskedjen a cipőt reklamáció esetén visszahozni. 

Felhívjuk figyelmét, hogy cégünknél a lábbelik méretprobléma vagy egyéb okok miatti cseréjére csak abban az esetben van lehetőség, ha a terméket még nem használta, tehát az teljesen új állapotban van.

Termékszavatosság

A vásárolt termék hibája esetén a vásárló - választása szerint - az 5. pontban meghatározott kellékszavatossági jogát vagy az e pont szerinti termékszavatossági igényt érvényesíthet.

A vásárló termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A termékszavatossági igény a termékgyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesíthető. E határidő elteltével a vásárló e jogosultságát elveszti.

A vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval illetve Berkemann Buda-val közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a vásárló felelős.

A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

A vásárló termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vásárlónak kell bizonyítani.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a vásárló a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

A vásárlástól való elállás joga

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet rendelkezései alapján a vásárló, az áru átvételét követő 14 naptári napon belül, indoklás nélkül elállhat a vásárlástól.

A vásárló elállási jogát elállási nyilatkozat kitöltése útján is gyakorolhatja. Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a vásárló nyilatkozatát az elállásra nyitva álló határidő lejárta előtt elküldi, azaz akár a megrendelés kézhezvételétől számított 14. naptári nap végéig.

Fenti elállási határidőre vonatkozó rendelkezések nem érintik a vásárló azon jogát, hogy az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

A határidőn belül gyakorolt elállás a felek közti szerződés megszűnését eredményezi, mely alapján az átvett terméket és a megfizetett vételárat vissza kell szolgáltatni a másik félnek.

Ha a vásárló eláll a szerződéstől, köteles a terméket lehetőleg eredeti, sértetlen állapotban aszámlával együtt haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy naptári napon belül visszaküldeni az alábbi címre, vagy személyesen visszavinni az üzletbe:

Berkemann Buda

1113. Budapest Villányi út 74.

A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a vásárló a terméket a határidő lejárta előtt visszaküldi az üzlet címére.

Berkemann Buda kizárólag új állapotú (sérülésmentes, hiánytalan tartalmú) lehetőleg eredeti csomagolásában visszaadott termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat visszafizetni. Amennyiben a termék a szokásos használat nyomait mutatja, úgy a Berkemann Buda fenntartja magának a jogot arra, hogy az értékcsökkenés miatt egy arányos összeget visszatartson és a vételárat csak részben térítse vissza.

A vásárló csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Amennyiben a 14 naptári napon belüli elállás jogán visszaküldött csomag megfelel a fenti feltételeknek,  Berkemann Buda a vételárat a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 naptári napon belül visszautalja a vásárló részére az előzetesen megadott számlaszámra, vagy az áru személyesen, az üzletbe való eljuttatása esetén, készpénzben fizeti vissza.

Berkemann Buda mindaddig visszatarthatja a vásárlónak az elállás folytán visszajáró összeget, amíg a vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Kérjük, hogy a visszaküldéskor lehetőség szerint az eredeti csomagolást használja.Későbbi térítési igények elkerülése érdekében, óvatosan ellenőrizze az árut és ne okozzon benne kárt (pl. karcolás, foltok, kopott talp stb.).

A termékek visszaküldésének költségei minden esetben a vásárlót terhelik. Az elállás kapcsán ezen felül a vásárlót más költség nem terheli. Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére nincs lehetőségünk.

A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát az alábbi, a Berkemann Buda által eladott termékek tekintetében:

a) olyan termék tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Berkemann Buda által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
b) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő Berkemann Buda, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak;
c) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
d) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
e) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

A PANASZKEZELÉS helye, módja

Minőségi kifogásokat a termékek jellegének megfelelően kizárólag Berkemann Buda üzletében, személyesen áll módunkban kezelni. 

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság fogyasztóvédelmi tájékoztatója az internetes vásárlásokkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról itt érhető el.(http://www.nfh.hu/magyar/hasznos/vasarlas/internetes/internet.html)

Írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el Berkemann Buda, a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. A panasz elutasítása esetén Berkemann Buda az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.

Amennyiben Berkemann Buda és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:

a) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál
A megyei Kormányhivatalok mellett működő Fogyasztóvédelmi Felügyelőségek fogyasztóvédelmi tárgyú jogszabálysértések esetén kereshetőek fel érdemben. Ilyennek minősülhet, ha a szolgáltató, kereskedő nem ad választ a fogyasztó panaszára, megtéveszti a fogyasztót, vagy egyéb jogsértést követ el. Nem tartozik a fogyasztóvédelmi hatóság illetékességi körébe a fogyasztó és a kereskedő közötti vitás kérdés rendezése (például, hogy az adott lábbelit cseréljék, vagy a vételárat fizessék vissza)Cím: Lásd a kormányhivataloknál, vagy az NFH honlapján.

b) Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
Békéltető Testület eljárását a fogyasztó akkor kezdeményezheti, amenniyben úgy érzi, hogy a kereskedő vagy szolgáltató a szerződéses kötelezettségeit nem, vagy nem megfelelően teljesíti. Az ingyenes békéltető eljárást a fogyasztó a lakhelye, tartózkodási helye, vagy a vásárlás helye szerint illetékes megyei kereskedelmi kamarák mellett működő Testületeknél kezdeményezheti. A fogyasztónak minőségi kifogással kapcsolatos vitáját kifejezetten érdemes a Békéltető Testületeknél kezelnie, hiszen a fogyasztóvédelmi hatósággal szemben ebben a kérdésben a Testületek illetékesek.

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára.

A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel.

Határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén, uniós webáruházzal fennálló vitáját Magyarországon kizárólagosan a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület dönti el ingyenesen és gyorsan. Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében.

Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr

Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait.

Amennyiben a határon átívelő online vitarendezéssel kapcsolatosan további kérdése merülne fel, a Budapesti Békéltető Testület tud részletes felvilágosítást adni Önnek.

A Budapesti Békéltető Testület: 
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310. 
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10. 
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, onlinevita@bkik.hu 
Fax: 06 (1) 488 21 86 
Telefon: 06 (1) 488 21 31